angelicafredrika

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

29 Augusti

Av Angelica - 29 augusti 2010 11:05

Jag vet att jag inte bloggat på länge men jag har inte orkat eller haft tid helt enkelt. Jag va ledig i fredags och det va egentligen tänkt att Jonas och jag skulle ha gjort nåt kul för vi har nu varit tillsammans 2 år men jag orka inget. Vi var en sväng på eftermiddagen o titta på nya bilen som han va o köpte av en Usama.

 Jag tyckte de va ganska kul faktiskt för han lämna kvar sin band samling i bilen och de står liksom på hans språk och ja ni kan ju tänka själva hur de låter.. Haha..


I söndags när jag skulle jobba natt och borde försökt vila och kanske sova lite så bjöd jag över syster så vi hjälptes åt att göra om lite hemma.

Natten gick bra fast de va lite läskigt med alla ljud man inte kunde lokalisera.

Måndag då ja borde sovit lite längre men sa åt jonas at väcka mig tidigt så jag inte skulle vända på dygnet, slutade ju bara i massa fnitter men till slut lyckades ja få lite fason så vi åkte och måla lite möbler.


Och nu ska ja klaga lite oxå, jag sliter nämligen som ett djur både med jobb och i hemmet. Det kanske inte är kliniskt rent och undan plockat överrallt hela tiden men jag sliter. Jag har inte 8 timmars pass 5 dagar i veckan och måste därför ta allt jag kan få hela tiden.. Det kan betyda väldigt många dagar i streck sen kanske bara en dag ledigt och 7 dagar till på raken med en natt och några dubbeldagar.

Alla hårt arbetande vikarier vet precis vad jag menar, JAG TALADE OM STOLT IGÅR HUR MYCKET TIMMAR JAG KÄMPAT MED DENNA MÅNAD OCH HAN BARA SKRATTA ÅT MIG!! MEN LILLA GUMMAN SÅ HÄR MYCKET ÄR VANLIGT!!

JAG BLEV BARA STUM OCH VÄLDIGT LEDSEN, DE ENDA JAG FICK UR MIG VA, URSÄKTA FÖR ATT JAG INTE FÅTT 1 PASS TILL DÅ...

(ex. 11 pass på 12 dagar och då har jag sagt ifrån om 5 pass som jag kunde ta men orka ärligt talat inte)


Alla jobb är ju olika jobbigt på olika sätt. Jag har jobbat i butik, hotell, kök och nu "vård/servicearbete" och alla har varit krävande på olika sätt. Jag säger inte att de ena jobbet är bättre än de andra. Och jag skrattar inte åt en som är utsliten.

Idag kör jag 15-21 och sen har jag inget inplanerat framöver, ska man försöka göra allt man vill men inte hunnit eller ska man försöka ta de lungt.

Jonas har en vecka semester kvar, jag vill hinna måla klart så jag kan få hem mina köksmöbler iallafall och jag vill in till darling nån dag och bara sitta o snacka skit MEN jag misstänker feber påväg så nu ska ja sluta klaga här och göra nåt annat.

Mycket gnäll och liten verkstad, nu ska denna kvinna göra nån nytta istället :P

 
 
Ingen bild

Lovisa

29 augusti 2010 22:08

Kämpigt värre angelica! Jag sliter också arlset av mig just nu, men andreas slänger inga kommentarer som tur är. Duktig e du iallafall! Hur många timma rgjorde du om man får fråga+

Angelica

1 september 2010 21:13

Verkar som du tror de va Jonas som va elak...
Hur många timmar de handlar om håller jag för mig själv men jag har jobbat över heltid kan jag säga iallafall..

 
Carolina

Carolina

31 augusti 2010 21:50

sv: Jaså!! Spionerar du på mig eller? =)

http://carolinaelisabet.blogspot.com

 
Ingen bild

Lovisa

2 september 2010 21:19

neeeeeeeeeej jag trodde inte så! Jag bara undra hur du kände när han så. Andreas kan också skämta med mig och sådär och ibland tar jag det för gravallvarligt, men just nu har han inte sagt nåt! men men! Du behöver ju inte ta det fel,

 
Ingen bild

Lovisa

2 september 2010 21:21

Jag menade inget konstigt alltså!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 6 oktober 2010 11:11

Jag har bytt blogg för att de ska bli lättare att blogga med telefon. www.angelicafredrika.blogspot.com...

Av Angelica - 3 oktober 2010 22:01

IBland blir ja lite ledsen på saker o ting. Man undrar vad man gör fel eftersom man duger ena sekunden men inte andra. Kanske bara överdriver, inte vet jag. Idag har de shoppats rätt mycket. Skorna som jag tidigare nämnt har vi hämtat idag och då ble...

Av Angelica - 21 september 2010 20:05


   Min älskade bebis Bulten har ju som de flesta vet epilepsi och nu de senaste veckorna har han blivit sämre och jag tycker de är skit jobbigt. Vill inte behöva ta något jobbigt beslut än på några år. Just nu är de jätte viktigt att han inte får n...

Av Angelica - 17 september 2010 21:24

Idag har ja fixat massa hemma och planterat om ute på balkongen sen har vi grillat hemma hos Carolina. Våran grill står ju där eftersom vi inte får grilla på balkongen och hon säger ju inte nej till o grilla så de är en ganska bra deal.  De blev no...

Av Angelica - 16 september 2010 20:34

Jonas har gått och stukat foten igen så den svullna upp som en fotboll, därför va han hemma från jobbet idag och ska vara hemma imorgon med. Skönt att ha honom hemma men ibland tycker jag det är skönt att han jobbar och ja kan få mera gjort då. Nu ...

Om mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards