angelicafredrika

Alla inlägg under april 2010

Av Angelica - 30 april 2010 15:22

Det var väldigt länge sen man partajade, speciellt var på fest liksom och ute med för den delen. Har världens sug efter det ibland men inte nånstans att gå liksom, då blir det lite svårt. Förr gick man ut och dansade som en tok och hade jätte kul sen blev allt det förstört för man skaffa pojkvän och nu har man en som varken dricker eller "partajar".

Jag gömmer mig i hemmet istället :( Och tänker på förr..

Av Angelica - 30 april 2010 12:34

Idag har jag fått hem ett brev om att jag är utskriven från AMS!!! För HE***TE nu kan jag ju inte få aktivitetsstöd heller.. Allt utan förvarning.

Så fort man tror att det vänt så har det inte det. Vad fan ska man behöva göra för att lyckas? Nåt har jag gjort fel tydligen för att få så mycket skit liksom.

Just nu känner jag bara att jag inte orkar med mera snart. Man kan inte gå runt och lova saker hej vilt och sen bara "tyvärr kan jag inte lova dig det längre, ha ett bra liv typ hej då".

 

Carolina jag och bulten har precis varit på en promenad och vi var förbi hästana och mata dom med gräs och klappade lite. Det kändes så fridfullt för några sekunder. Jätte härligt. Det var en jätte lugn och snäll häst.

Jag har en gammal dum ovana som jag känner att jag lätt skulle kunna trilla dit på just nu. Har lyckats hålla mig borta mer än ett halv år nu men nu helt plötsligt så tänker jag mer och mer på det för varje dag och det är väldigt jobbigt faktiskt.. I NEED A SLAP IN MY FACE!!!!

Av Angelica - 29 april 2010 22:56

Här kommer ett lite argt inlägg.. Jag är ju inte normal size liksom och det är inte så lätt för mig att hitta kläder så jag beställer oftast på nätet. Oftast så brukar det funka men idag fick jag hem ett paket där hälften måste jag skicka tillbaka...Det är enormt frustrerande. Vissa saker kommer hem alldeles för stora eller tvärt om, för litet och idag var de för små byxor och ett partaj linne som inte alls va så snyggt som på bilden.

Men det blev fyra sommar leggings och två ass stora eller långa rättare sagt, linnen som jag ska behålla.

 

Ett mindre roligt samtal idag också angående det här jobbet som jag i stort sätt vart lovad kunde hon inte lova mig längre.. Inte så roligt men vi får se hur det blir. It was too good to be true helt enkelt. Det är bara att fortsätta kämpa och jag har kanske en liten plan som jag hoppas klara av.

 

Lördag ska vi ju på första bilträffen för i år, jag hoppas att det blir roligt. En person skulle lätt kunna förstöra hela kvällen för oss och vi hoppas att han håller sig så långt bort det bara går. NO DRAMA PLEASE!!

WE GIRLS JUST WANT TO HAVE FUN =)

 

Hej så länge

Av Angelica - 28 april 2010 14:47

Jaha då sitter man hemma sjuk, kanske har jag fått bältros för tredje gången.. Det är inte normalt, har man dåligt immunförsvar så kan man få det fler än en gång men man har de vanligtvis en gång bara. 

Inte jag då, jag är inte normal som dom flesta vet :P


Jag skulle jobba på bolaget torsdag och natt hos en brukare på fredag men nu fick jag ju skippa det eftersom om det nu är bältros så smittar det ju. 

Jag saknar bolaget när jag väl jobbar där, jag gillar stället och folket. Faktiskt så såg jag fram emot att jobba i morgon och nu blev det inte så :(


Sommaren närmar sig och vissa stora saker på gång, hemliga saker :D

Hihi, pirrigt men vi ska klara det tjejer!!

I min kalender står det "Nu gäller det", "You can do it"!!!

Hihi, jag ska inte säga mer..


Hej så länge!

Av Angelica - 27 april 2010 05:56

Idag vill jag inte jobba, jag är trött och har ont i magen. Ingen bra start på dagen alltså. Sovit jätte dåligt, snorig och hängig.

 

Igår när vi tog sista svängen med Bulten så mötte vi en kvinna som bor på gården bredvid oss. Hon har en jätte stor hund, vet inte riktigt vad det är men den är stor och denna kvinna kan inte kontrollera henne. För ca ett år sen mötte vi henne och då ramla hon in i buskarna. Igår kväll så stod hon på trottoaren och märkte inte att vi kom bakom och jag kände på mig att nåt skulle hända. Hunden blev tokig när hon fick syn på oss och börja direkt springa och skälla mot osss och kvinnan bara följde med i farten och snubbla självklart ner på marken. Jag tog Bulten och gick för hunden ville inte lungna ner sig, kvinnan ligger på marken och de rinner blod från ansiktet. Det var riktigt otäckt faktiskt och när Jonas fråga hur det va med henne sa hon bara aj typ och att hon inte visste. Hon gick hem och vi vidare. Man ska ju inte ha en hund man inte klarar av och det är ju inte meningen att hon ska ramla i kampen att få hunden att lugna ner sig.

 

Nu ska ja snart åka, hej så länge.

Av Angelica - 26 april 2010 21:58

Jag sitter här nu och det är dags att sova men måste ju ta Bulten en sista sväng först. Jonas vet att jag inte vågar gå ensam så här dags, han vill alltid sova till tio och jag hatar att tjata på honom att det är dags att sova. Kanske låter konstigt men han är en jävla gubbe alltså. Istället för att duscha tidigt så han kan hoppa i bingen vid tio så ska han alltid lägga sig och sova på soffan och jag får väcka honom hur många ggr som helst innan han går upp och duschar för att sen lägga sig igen. Han snarkar så jag inte hör tvn och jag blir TOKIG!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!

 

Jag börjar 07.00 imorn och ska upp lika tidigt som honom och jag blir stressad!!!

GOD NATT!!!

Av Angelica - 26 april 2010 11:19

Idag går tiden långsamt tycker jag.

Jag har dammsugit, diskat, städat badrummet och plockat lite. Promenerat som vanligt och vårat fastighetsskötare har varit här och lagat våran kran och konstaterat att vi ska få ny kyl och frys. =D ÄNTLIGEN!!

Om en liten stund ska jag iväg till vårdcentralen sen ner till jobbet och se om hon har tid att skriva ett nytt anställningsbevis, sen lite små ärenden och över till det andra jobbet på ett litet möte.

JAG ÄR PÅ G!!

Jobbigt bara när man känner att man sitter och väntar, tiden går långsamt..

Hej så länge..

Av Angelica - 25 april 2010 00:07

Jag längtar verkligen till sommaren alltså, jag har massa saker att se fram emot, tror jag. Våran älskade Bulten är lika knasig som vanligt. Härom dagen när vi kommit hem från halvmilen och varit hemma ett tag så hittar Carolina Bulten i vardagsrummet, sitter i soffan med framtassarna på bordet och bak tassarna ner från soffan som om han vore en människa. Hel knasig, kan lägga in bilden vi tog på honom vid ett senare tillfälle. Han är verkligen underbar den där alltså.

 

 Och idag har jag verkligen fått uppdaterat vilken underbar karl jag fått tag på, han diskade medans jag var ute med Bulten. Jag mådde inte så bra så han åkte och storhandlade alldeles själv och allt blev rätt. 

 

Jag har jobbat extra på bolaget i Ingelsta idag och det var ganska kul faktiskt men inte som hemma. Här känner man igen så många och det blir ett annat band till kunderna men i en sån stor butik så kändes det inte lika kul ändå. Lite tråkigt känns det som om jag inte kommer jobba många mer "turer" där nu.

Vi får se säger jag bara hela tiden, jag är inte bunden till "mitt nya jobb" än ju. 

 

Jag längtar nåt fruktansvärt till nästa helg om nu min älskade bil rullar då men det ska den förhoppningsvis göra. Ska bli skit kul att få se supran också. Jag kommer ladda batteriet och va en lite fotonörd tror jag.

Jaha, det var all uppdatering för nu tror ja. Jag är jätte trött efter en lång arbetsvecka och snart börjar en ny så nu vill ja sova. Imorn blir de halvmilen klockan åtta om nu Carolina inte är alldeles för bakis så klart men då får jag väl plinga på tills hon vaknar.

Hejsvejs så länge..  

Ovido - Quiz & Flashcards